Naakte dakwerker krijgt 12 maanden en gaat in beroep

Rendering Error in layout Widget/Social: Call to a member function exists() on null. Please enable debug mode for more information.
  • Adminuser
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
1 jaar 3 maanden geleden #12 door Adminuser
26-12-2015

RECHTER HEEFT GEEN GOED WOORD VOOR NATURIST - MAN GAAT IN BEROEP

Naakte dakwerker krijgt 12 maanden.

Vincent Vanderlinden, een 59-jarige naturist, is veroordeeld tot een effectieve celstraf van 12 maanden voor openbare zedenschennis.
De man gaat zeker in beroep tegen de uitspraak.
https://images4.persgroep.net/rcs/S_W_j32YBzku42pmZnTRnQYrGFM/diocontent/103854992/_crop/0/0/1456/2592/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8
Vincent in het gerechtsgebouw, met kleren aan. - Wouter Hertogs.

De rechter had geen goed woord over voor de 'naaktpraktijken' van Vincent Vanderlinden uit Hoeilaart.
"Onze maatschappij aanvaardt niet dat men zomaar naakt kan rondlopen op plaatsen waar anderen - waaronder minderjarigen - het kunnen zien. Dat stoort de slachtoffers en hindert minderjarigen in een normale seksuele ontwikkeling. "Naakt staat dan ook centraal in het leven van Vanderlinden. Naakt tuinieren, in zijn blootje een praatje slaan in zijn deuropening met een kennis, in adamskostuum de post uithalen. Het is dagelijkse kost bij Vanderlinden. Zelfs zijn job -hij is aannemer- doet hij in zijn blootje. Zo gebeurde het dat voorbijgangers de man poedelnaakt op een stelling zagen staan terwijl hij aan een gevel of dak aan het werken was. Al doet hij hierbij wel een toegeving. "Op voorhand waarschuw ik mijn klanten wel, en soms draag ik wel een klein schaamlapje.
De stellingen waarop ik in mijn blootje werk, bedek ik wel met zeilen, waardoor niet iedereen op straat mij zo ziet." Soms leidde het zelfs tot ronduit hilarische taferelen. Zo interpelleerde de politie hem in de zomer van 2011 op straat vlakbij zijn huis.
Meteen werd zijn identiteitskaart gevraagd, maar aangezien hij die nergens kon wegsteken had hij ze natuurlijk niet bij, waarna hij in adamskostuum de straat overstak om zijn identiteitskaart snel thuis te gaan halen.

Niet iedereen kan echter lachen met zijn manier van leven. Tussen 2007 en 2014 werden meerdere klachten ingediend tegen de man voor openbare zedenschennis. "Vooral van 1 mens", aldus Vanderlinden." Een vrouw die er problemen mee heeft en mij daarom belaagt. Het parket, verveeld met de klachten, nodigde de man in april 2008 al uit voor een verzoeningsprocedure met de duidelijke vraag of hij de wetgeving kon respecteren. De overtuigde naturist wilde hier echter niets van weten waardoor de verzoening op niets uitdraaide. En Vincent bleef rustig zijn ding doen, in zijn blootje.

Enkelband
Het is deze houding die de rechter enorm tegen de borst stootte. "Hij is zich zeer bewust van wat hij doet en daarom is er sprake van provoceren. Hij heeft geen enkel schuldinzicht en is dan ook niet bereid therapie te volgen." Daarom besloot de rechter hem geen uitstel toe te kennen maar wel een effectieve straf. 's Lands bekendste naturist zal in dit geval 'gekleed zijn' met een enkelband.
Ook dit is hem echter een kledingstuk te veel. Vanderlinden is dan ook niet van plan om nu plots wel gekleed door het leven te gaan.  "Dit vonnis verandert mijn levensovertuiging niet, integendeel! Het eerste wat ik doe is beroep aantekenen", klonk het vastbesloten. Of hij van het hof van beroep op meer begrip kan rekenen, is maar de vraag.
Origineel gepost door Bartel.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden
Gemaakt door Kunena