Iets naturistisch doen

Rendering Error in layout Widget/Social: Call to a member function exists() on null. Please enable debug mode for more information.
  • Adminuser
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
1 jaar 3 maanden geleden #51 door Adminuser
Iets naturistisch doen was gemaakt door Adminuser
Er volgen bijna altijd felle discussies als iemand de term naturistisch gebruikt. Maar wat is een alternatief? Sinds we de term naaktrecreatie hebben blijkt deze toch zijn beperkingen te hebben. Stel ik begin een blote Bed en Breakfast, hoe moet je dat omschrijven? Een naakt B&B? Een bloot B&B? Dat komt toch vreemd over, en wat is de bedoeling dan? Zeg ik dat ik een naturistische B&B heb begrijpt iedereen meteen wat de bedoeling is. Dat het niet voldoet aan de definitie van de term naturisme zoals opgesteld door de INF vind ik bijzaak. Het geeft wel een scheiding aan tussen gewoon bloot zijn en seksuele intenties. Je komt er om bloot te overnachten meer niet. Moet het dan per se met de natuur te maken hebben? Ik vind van niet.
De rest is wel van toepassing, n.l. het respecteren van andermans lichaam en het gezamenlijk bloot zijn. (wat ook in een sauna van toepassing is, alleen noemen we dat wellness) Bovendien is een naturistenterrein in mijn ogen ook geen echte natuur, vele zijn door mensen aangelegd. Naturisme kun je op vele manieren beleven dus wat is het probleem?
In een oversekste samenleving is het juist belangrijk om aan te geven wanneer seks juist niet gewenst is. Wie naar een parenclub gaat weet zeker dat het niet naturistisch maar op seks gericht is. Als mensen een sporthal af huren om daar bloot te tennissen, hoe moet je dat omschrijven? Of wanneer een museum uurtjes beschikbaar stelt voor bloterikken om kunst te bekijken?
Ja dan kun je inderdaad zeggen dat het niets met naturisme te maken heeft maar het is ook niet seksueel getint. En is het dan plots ordinair? Nee toch. Sommige mensen willen zoveel mogelijk bloot doen, niets verkeerd aan. Hoogstens is het niet iets voor iedereen en ligt het voor hen te ver van de oorsprong. Het begrip naturisme zal alleen breder worden met naaktrecreatie als kapstok.
Maar ook de NFN ziet wel een probleem met de term naaktrecreatie, sekszoekers recreëren tenslotte ook naakt. En dat is nu net een groep die je er niet bij wil hebben omdat deze schade aanricht aan mensen die volkomen onschuldig naakt recreëren.
Volgens mij kun je best veel dingen naturistisch doen. Of moeten we het nudistisch gaan noemen wat voor velen weer een negatieve klank heeft en misschien ook wel de verkeerde groep mensen aantrekt.
Origineel gepost door Gerard.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden
Gemaakt door Kunena